16 نکته طلایی در طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت فروشگاهی که باید بدانید

سبک و سریع بودن سایت فروشگاه اینترنتی

۱- طراحی فروشگاه اینترتی باید به گونه باشد که در شرایطی که سرعت اینترنت پایین و کند است وب سایت فروشگاه اینترنتی شما لود شده یا بالا بیاید. اهمیت سرعت سایت هم از نظر سئو سایت و هم جذب مشتری فروشگاه حائز اهمیت است. در بحث اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی بطور مثال شما در حال جستجوی یک محصول برای خرید از فروشگاه آنلاین هستید و از ۱۰ لینک صفحه اول گوگل چند تا را کلیک می کنید ، نتیجتا هر سایت که زودتر باز شد ابتدا وارد آن فروشگاه اینترنتی می شوید . مسلما اگر فروشگاه اینترنتی ۱ ثانیه زودتر باز شود شانس دیده شدن آن فروشگاه اینترنتی بیشتر خواهد بود .

تصاویر سبک و کم حجم در سایت فروشگاهی

۲-یکی از راه های داشتن سایت موفق که به فکر مخاطبین خودشون هستن استفاده از تصاویر کم حجم از محصولات مثل ۱۰ تا ۲۰ کیلو بایت است این کار باعث لود شدن سریع تصاویر سایت شما و همچنین خوشنودی مخاطبین سایت شما میشود چنانچه سایت فروشگاهی شما در کمترین زمان ممکن لود نه شود نتیجه کار ترک بازدید کننده ها و افت ترافیک وب سایت میشود.

استفاده از تصاویر مناسب برای سایت اینترنتی

۳-همیشه سعی کنید از تصاویر مناسب برای سایت خود استفاده کنید زیرا استفاده از تصاویر که بیشترین شباهت را با محتوای سایت وموضوع فعالیت ان دارا باشد باعث راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.

استفاده از رنگ های گرم در طراحی سایت

۴-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی همیشه سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و باعث جذب کاربران می شود استفاده شود، استفاده از رنگ های تند جیغ یا زننده که باعث از دست دادن کاربران می شود هرگز استفاده نکنید. مبحث مربوط به UX تجربه کاربری را نیز جدی بگیرید.

استفاده از فونت مناسب در طراحی سایت ها

۵- بهتر است در طراحی وب سایت فروشگاهی خود برای قسمت هدینگ سایت از فونت های مناسب استفاده کنید مانند serif و برای متن های داخل سایت از فونت sans –serif استفاده کنید زیرا این گونه فونت ها خواندن را آسان تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بهتر است از ۲ الی۳ فونت برای نوشتن محتوای داخل سایت استفاده شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و باعث احساس راحتی بیشتر کابران شما در برقراری ارتباط با وب سایت می شود.

در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به واسطه استفاده از تصاویر سبک و مرتبط ، ضمن حفظ جذابت بصری ، بکوشید جهت جلب مشتری بیشتر سرعت لود شدن سایت بالا باشد .

استفاده از تبلیغات در فروشگاه اینترنتی

۶- برای استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاهی خود هوشیار باشید زیرا زیاده روی دراین کار باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا که کاربران برای دیدن تبلیغات به سایت شما نیامدند و هدف آنها کسب اطلاعات مفید ازمحتوای وب سایت شماست پس اگر تبلیغات شما انها را آزار دهد باید انتظار ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما شانس خود را هم برای جذب بازید بیشتر، و هم کسب درآمد بیشتر از دست می دهید. و یک توصیه دیگر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا اینگونه تبلیغات بیشترین ضرر را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت قرار دادن آنها در سایت خود دریافت نموده اید در مقابل ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.

استفاده از بنرهای جذاب در سایت فروشگاه

۷-بهترین کار برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های کوچک با بیشترین ارتباط به زمینه فعالیت خود می باشد زیرا تنها تبلیغات مفید هستند که دیده میشوند.

طراحی سایت برای همه مرورگرها

۸-طراحی فروشگاه اینترنتی خود را برای همه مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه باعث ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را پایین میکشد.

رعایت ریسپانسیو در طراحی سایت های فروشگاهی

۹- صفحه فروشگاه اینترنتی خود را به گونه طراحی کنید که خود را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این کار در برنامه نویسی وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی وب سایت فروشگاهی یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های همراه و یا تبلت ها استفاده میکنند نیز جذب کنید. گوگل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از ۵۱ درصد از کسانی که به طور روزانه از اینترنت استفاده میکنند به وسیله تلفن همراه و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این اولین باری است که کاربران موبایل از کاربران کامپیوتر های شخصی و لپ تاب ها در این امر پیشی میگیرند و این خود عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، انگیزه کافی را منتقل می نماید.

استفاده از مطالب مفید در سایت فروشگاهی

۱۰- محتوای سایت فروشگاهی خود را به گونه تولید کنید که دارای مخاطبین خاص باشد و برای ان ها مفید و پر محتوا بوده و قابل بهره برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت مفید باشید باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود. مقاله آموزش تولید محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین محتوا را برای فروشگاه اینترنتی خود تولید نمایید.

استفاده از زبان برنامه نویسی مفید در طراحی سایت ها

۱۱- یکی از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم افزار های و چه نوع زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

فهمیدن نیازهای مشتری طراحی سایت فروشگاهی

۱۲- یکی از بزرگ ترن مشکلات برای کارفرما ها این است که دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه نوع گرافیکی نیاز دارند که متخصصین سئو پس از برسی کسب و کار و خواسته کار فرما با دادن پروپوزال مناسب کمک و یاری می کندد. کارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی میتوانند بهترین انتخاب را از بین شرکت های طراحی سایت داشته باشند.

دسته بندی مناسب یک سایت فروشگاهی

۱۳- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما دسته بندی شوند تا کاربران به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

درج مشخصات محصول سایت فروشگاهی

۱۴- همیشه به یاد داشته باشید در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل محصول و همچنین محصولات مشابه این محصول در توضیحات کامل محصول قرار گیرد.

درگاه پرداخت در سایت فروشگاهی

۱۵- طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه باشد که بخش پرداخت الکترونیکی داشته باشد و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید فاکتور خرید صادر کرد.

نحوه ارسال محصول در سایت اینترنتی فروشگاهی

۱۶- دیگر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که نحوه ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد. و وب سایت شما باید دارای پشتیبانی ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوی مشتریان خود باشید.

بطور خلاصه 16 نکته طلایی در طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت فروشگاهی که باید بدانید

  • سبک و سریع بودن سایت فروشگاه اینترنتی

  • تصاویر سبک و کم حجم در سایت فروشگاه اینترنتی

  • استفاده از تصاویر مناسب برای سایت فروشگاه اینترنتی

  • استفاده از رنگ های گرم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

  • استفاده از فونت مناسب در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

  • استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاه اینترنتی

  • استفاده از بنرهای جذاب در سایت فروشگاه اینترنتی

  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای همه مرورگرها

  • رعایت ریسپانسیو در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

  • استفاده از مطالب مفید در سایت فروشگاه اینترنتی

  • استفاده از زبان برنامه نویسی مفید در طراحی سایت فروشگاهی

  • فهمیدن نیازهای مشتری طراحی سایت فروشگاهی

  • دسته بندی مناسب در طراحی سایت فروشگاهی

  • درج مشخصات محصول در سایت فروشگاهی

  • درگاه پرداخت در سایت فروشگاهی

  • نحوه ارسال محصول در سایت فروشگاهی

Published On: ژوئن 23rd, 2020 / Categories: دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, طراحی سایت /

Subscribe To Receive The Latest News

Curabitur ac leo nunc. Vestibulum et mauris vel ante finibus maximus.

[fusion_form form_post_id=”2675″ hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /]

Add notice about your Privacy Policy here.